Lenovo ThinkPad T480s

Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

• Lenovo ThinkPad T480s

Hallo,

ich habe mein T480s gestern erhalten und schon sämtliche Updates (inkl. Windows 10 Pro) darauf installiert.

Das Gerät ist ein Traum!
    Eine Sache ist leider nicht in Ordnung: Die Temperatur. Ich bin mir nicht sicher, ob 50-60 Grad Celsius bei nicht intensivem Gebrauch (Firefox 3-4 Tabs, Word) normal sind. Jetzt gerade habe ich lediglich ein Fenster mit Twitch (Stream) offen und die Temperatur schwankt zwischen 65 und 80 Grad.

Man hört den Lüfter ein wenig (wirklich nicht laut), aber ich bin mir nicht sicher, ob diese Temperaturen normal sind.

Hat jemand eventuell Erfahrung damit bzw. wie komme ich am besten zur Information?

Herzlichen Dank für jegliche Hilfestellung!

Liebe Grüße,
    DD
  • User8030 schrieb:

Hello,

I received my T480s yesterday and have already installed all updates (including Windows 10 Pro).

The device is a dream!
    Unfortunately, one thing is not right: the temperature. I'm not sure if 50-60 degrees Celsius is normal for non-intensive use (Firefox 3-4 tabs, Word). Right now I just have a window with Twitch (Stream) open and the temperature varies between 65 and 80 degrees.

You can hear the fan a bit (really not loud), but I'm not sure if these temperatures are normal.

Does anyone have any experience with it or how do I get the best information?

Thank you very much for any help!

Best regards,
    DD
    It is the same here....
  • User7051 schrieb:

User8030 schrieb:

Hello,

I received my T480s yesterday and have already installed all updates (including Windows 10 Pro).

The device is a dream!
    Unfortunately, one thing is not right: the temperature. I'm not sure if 50-60 degrees Celsius is normal for non-intensive use (Firefox 3-4 tabs, Word). Right now I just have a window with Twitch (Stream) open and the temperature varies between 65 and 80 degrees.

You can hear the fan a bit (really not loud), but I'm not sure if these temperatures are normal.

Does anyone have any experience with it or how do I get the best information?

Thank you very much for any help!

Best regards,
    DD
    It is the same here....
    Which means the temperature should be fine like that, right?

I got kinda worried because of people (with the T480s) reporting that they get around 30-35°C while browsing and not any hotter than 40°C during YouTube sessions.

So yeah...